jueves, 22 de mayo de 2008

APOCALÍPTICOS E INTEGRADOS ANTE O FUTURO DO LIBRO

O columnista de El País Manuel Rodríguez Rivero vén de publicar onte un artigo ben interesante sobre o futuro do libro: De buena tinta (electrónica). Da súa lectura dedúcese que mantén unha postura integracionista ante o problema e vén a decir que cómpre poñerse as pilas por parte dos sectores afectados.
Postura enfrentada, dende o meu punto de vista, á de Umberto Eco - o eminente sátrapa do Colegio de Patafísica dende 2001-, que ten dito: "Un libro, no verán, sobre unha hamaca, é insustituible. Como di no seu artigo "El futuro del libro": “ La idea de que algo acabará con otra cosa es ancestral. En la antigüedad, la invención de la escritura fue vista como una amenaza contra la memoria del ser humano, expresando un miedo que persistió durante civilizaciones: pensar era entendido como un asunto interno, por lo que el auténtico pensador no podía permitir que los libros pensaran por él.
Hoy en día, nadie comparte estos miedos, por dos razones muy simples. Primero, sabemos que los libros no hacen que otro piense por nosotros; al contrario, son artefactos que nos hacen pensar. En segundo lugar, si, en su día, la gente necesitaba entrenar su memoria para recordar cosas, después del invento de la escritura también tenían que entrenar su memoria para recordar libros. Los libros desafían y mejoran la memoria. No la narcotizan.”
Para rematar, si queredes ver un verdadeiro libro dixital, podedes consultar: "Los estilitas de la sociedad tecnológica: Un libro digital de Antonio Rodríguez de las Heras"

1 comentario:

Anónimo dijo...

Para visións apocalípticas, pero loables pola súa intencionalidade, o das Persoas Libro, que me atopei fai pocuo por casualidade nun libro do que non lembro o autor precisamente sobre o futuro do libro, www.personaslibro.org/