As redes sociais científicas son
plataformas específicas para investigadores que funcionan da mesma forma que as
redes de ámbito xeral, pero nas que só participan persoas que realizan proxectos
de investigación. Ofrecen información sobre os intereses de investigación dos
usuarios, actividades nas que traballan, etc.
O seu obxectivo
é promover a colaboración e o intercambio de coñecementos entre o persoal
investigador e as institucións, facilitando a difusión e o acceso á ciencia. En xeral, estas
redes permiten:
- Compartir recursos: bibliografía, información, documentos…
- Buscar persoas e construír grupos con intereses afíns
- Acceder a novas científicas
- Compartir os resultados: difundir resultados de investigacións
Algunhas das redes científicas xerais máis coñecidas
son Academia.edu, recomendada para
ciencias sociais e humanas e que conta con máis de 40 millóns de inscritos, e ResearchGate, para ciencia e tecnoloxía, que dispón dunha
métrica propia de reputación científica: o RG Score. Entre outros
obxectivos, estas redes facilitan a publicación no perfil do investigador dos
seus traballos non publicados en revistas de pago na rede e a súa diseminación
na comunidade.
Tamén
existen redes especializadas como DHCommons
(humanidades), Methodspace (metodoloxía da investigación), PubMed Commons
(ciencias da saúde), etc.
Son interesantes as redes UDC, nas que participan
investigadores da nosa universidade, e das que temos representación tanto a
nivel galego, español así como internacional.
Un caso destacado é Science
Open, que ademáis
dunha rede de investigación de libre acceso, permite publicar un manuscrito
mediante un proceso de revisión por pares post-publicación.
Nos últimos anos aparecen novas
métricas alternativas ás métricas tradicionais, que se ocupan de recoller e
medir a influencia dos artigos nas redes sociais. Son as denominadas altmetrics. Algunhas das plataformas
máis recoñecidas para isto son Altmetric.com, PlumX
ou Impactstory. Ó falar das altmetrics
é necesario distinguilas das article-level metrics, que abarcan tódalas
métricas a nivel de artigo, restrinxíndose o ámbito do primeiro á medida da influencia
nas redes sociais.
En canto ós
recursos electrónicos que dispoñen de módulos de métricas alternativas, podemos
citar:
- As bases de datos Scopus, con ArticleMetrics e Web of Science, con Item level Usage Metrics.
- Bookmetrix, resultado da colaboración entre Springer e Altmetric.com, que ofrece indicadores de libros e capítulos de libros publicados por Springer.
Se queredes ampliar os coñecementos sobre estas redes científicas, na nosa web atoparedes unha sección dedicada ás mesmas:
http://www.udc.es/biblioteca/servizos/apoio_investigacion/servizos_apoio/difundir/redes_sociais.html
No hay comentarios:
Publicar un comentario