A pasada semana organizouse unha
xornada técnica na Biblioteca
de Galicia que tivo como protagonista ó estándar RDA (Resource Description and Access),
polo que con esta publicación pretendemos ofrecervos información sobre este novo
código de catalogación, ademais de achegarvos os principais temas que se trataron
en dita xornada.
RDA é a nova norma de
catalogación sucesora das AACR2, e proporciona un conxunto de directrices e
instrucións para a descrición e o acceso
aos recursos. A norma RDA presenta novas perspectivas para os catálogos das bibliotecas,
xa que permite establecer vínculos entre as diferentes edicións, traducións e
formatos de publicación dunha obra, ofrecendo aos usuarios unha visualización
máis integrada dos datos bibliográficos.
RDA non supón unha ruptura coas
regras anteriores e é compatible co formato MARC. Entre as súas características
máis salientables están que é unha norma de contido, deseñada para a contorna
dixital, desenvolta nun contexto internacional e independente de calquera
formato de codificación. Ademais, unha das características clave de RDA é que
proporciona un marco flexible e amplo para a descrición dos recursos, xa que
ofrece instrucións para describir recursos tradicionais e non tradicionais,
analóxicos e dixitais, de calquera tipo de contido e de soporte.
RDA publicouse no ano 2010, pero a
súa adaptación nas bibliotecas españolas non termina de poñerse en marcha. A Biblioteca
Nacional de España, a Biblioteca de
Catalunya ou a Biblioteca
das Illes Balears son das poucas institucións que están a facer esforzos
para tratar de implementar RDA nos seus procesos de catalogación. De feito, nas
xornadas celebradas, estiveron presentes representantes destas tres bibliotecas
para transmitir como están a traballar para adaptarse ás RDA. Ademais, houbo
unha mesa de debate sobre o estado da implementación de RDA nas bibliotecas
galegas, na que participaron, entre outros, representantes das bibliotecas das
tres universidades galegas.
As tres bibliotecas
universitarias mostraron os avances que realizaron ou están a realizar de cara
a implementación de RDA:
- Cada universidade, de forma independente, realizou nos últimos anos unha formación inicial integrada por diversos cursos sobre RDA. Ademais, conxuntamente a través de Bugalicia, realizouse unha formación especializada.
- Adaptouse o sistema de xestión de bibliotecas Innopac Millennium para poder admitir rexistros RDA. Entre os cambios máis relevantes destacan os realizados nas regras de indexación, o mapeo de novos campos ou a reconfiguración do WebOpac para a visualización.
- Realizouse unha primeira fase de incorporación de rexistros RDA. No caso da UDC, elaboráronse unhas pautas para adaptar a RDA os rexistros que entran por captura e, dende outubro de 2018, admítense rexistros RDA no catálogo, con modificacións.
- Unhas pautas de aplicación propias de RDA: espérase poder chegar a un perfil de aplicación común das 3 universidades, a pesar dos diferentes tempos, pautas e coleccións.
- Elaborar manuais para catalogadores e planificar a formación do persoal.
- Prepararse para empezar a catalogación orixinal: estímase que será no segundo semestre de 2020.
No hay comentarios:
Publicar un comentario