Esta
semana vimos de engadir na web da biblioteca unha nova sección con Material de formación en competencias dixitais para
estudantes de grao. Este material, que foi adaptado de REBIUN e
personalizado para a Biblioteca da UDC, estrutúrase segundo o Marco de competencia digital para estudiantes de grado:
adaptación de DIGCOMP que consta de 5 áreas con 21 competencias en total.
Para
cada competencia, ofrécese material autoformativo baseado na metodoloxía MOOC:
- Un vídeo de presentación dun problema relacionado coa competencia a desenvolver que debe resolver un estudante e que sirva como “gancho” para seguir os materiais formativos.
- Unha serie de presentacións en PDF cos coñecementos que un estudante debe adquirir sobre a competencia.
Os
contidos incluídos abranguen dende material de interese para o estudantado no
ámbito académico (como elaborar un traballo de curso, realizar buscas de
información…) ata material para o tempo libre e a comunicación (recomendacións
para comunicarse correctamente na contorna dixital, comprar de forma segura en
Internet…).
A
continuación, resumiremos brevemente os temas tratados en cada unha das competencias:
Competencia 1: Información e tratamento de
datos: proporciónase información sobre como empezar a elaborar un traballo
académico (contextualizando o tema, realizando buscas…), identificar as
principais fontes de información (o catálogo da biblioteca da UDC, bases de
datos subscritas) e avaliar e seleccionar a información atopada. Tamén se dan
directrices de como gardar e organizar a información na contorna dixital,
ademais de coñecer os sistemas de citas e referencias e a utilidade dos xestores
bibliográficos para os traballos académicos.
Competencia 2: Comunicación e colaboración:
proporciónanse recomendacións para comunicarse correctamente na contorna
dixital, ademais de dar a coñecer ferramentas como RSS para manterse ao día ou
as redes sociais que están á vosa disposición para o desenvolvemento académico
e profesional. Tamén se tratan as posibilidades que ofrece a nube para o
traballo colaborativo en liña mediante ferramentas como Dropbox ou Google
Drive.
Competencia 3: Creación de contido dixital:
facilítanse aplicacións de edición de vídeo, texto e audio que tedes ao voso
alcance para facer presentacións para expoñer na clase, realizar infografías,
diagramas, etc. Tamén se realiza unha introdución á normativa sobre os dereitos
de autor, sinalando cales son os principais tipos de plaxio e as estratexias
para evitalo, así como a utilidade das licenzas Creative Commons.
Competencia 4: Seguridade:
proporciónanse recomendacións para protexerse dos riscos e ameazas asociados ao
mundo dixital (utilización de antivirus, evitar redes WIFI públicas, crear
contrasinais seguros...), protexer os datos persoais e a privacidade en
Internet, comprar de forma segura ou reducir a publicidade non desexada, entre
outros.
Competencia 5: Resolución de problemas:
preténdese aprender como identificar problemas técnicos e resolvelos no que
respecta ao uso de dispositivos dixitais, así como coñecer ferramentas e
tecnoloxías que sirvan de apoio para resolver problemas de forma creativa.
Ademais proporciónase información sobre as plataformas de aprendizaxe e outros
espazos creativos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario