A competencia dixital é unha das oito competencias para a aprendizaxe ao longo da vida definidas polo Parlamento Europeo e o Consello da Unión Europea, entendendo como tal aquela competencia que “implica o uso seguro e crítico das Tecnoloxías da Sociedade da Información (TIC) para o traballo, o lecer e a comunicación”. Para o seu desenvolvemento estableceuse un Marco Europeo de Competencias Dixitais para os Cidadáns, coñecido como DIGCOMP.
REBIUN vén impulsando desde hai tempo a adopción deste Marco, e en 2019 creou un material de autoformación para capacitar en competencia dixital ao estudantado de grao. Estruturado segundo o DIGCOMP, consta de 5 áreas con 21 competencias en total.
Pola nosa parte, desde o Servizo de Biblioteca, personalizamos este material para adaptalo á Biblioteca da UDC. Podedes acceder a él na nosa páxina web no apartado Material de formación en competencias dixitais para estudantes de grao. Para cada competencia, ofrécese material autoformativo coa seguinte distribución:
a) Un vídeo de presentación dun problema relacionado coa competencia a desenvolver que debe resolver un estudante e que sirva como “gancho” para seguir os materiais formativos.
b) Unha serie de presentacións en PDF cos coñecementos que un estudante debe adquirir sobre a competencia.
Os contidos incluídos abranguen dende material de interese para o estudantado no ámbito académico (como elaborar un traballo de curso, realizar buscas de información…) ata material para o tempo libre e a comunicación (recomendacións para comunicarse correctamente na contorna dixital, comprar de forma segura en Internet…).
A continuación, resumimos nunha táboa os principais temas tratados en cada unha das competencias:
Competencia 1. Información e tratamento de datos |
- Como empezar a elaborar un traballo académico - Identificar as principais fontes de información (catálogo da biblioteca, bases de datos…) - Avaliar e seleccionar a información - Como gardar e organizar a información na contorna dixital - Coñecer os sistemas de citas e referencias e a utilidade dos xestores bibliográficos para os traballos académicos |
Competencia 2. Comunicación e colaboración |
- Recomendacións para comunicarse correctamente na contorna dixital - Redes sociais para o desenvolvemento académico e profesional - Traballo colaborativo en liña |
Competencia 3. Creación de contido dixital |
- Aplicacións de edición de vídeo, texto e audio para facer presentacións, infografías, etc. - Consideracións sobre os dereitos de autor (tipos de plaxio, estratexias para evitalo, utilidade das licenzas Creative Commons…)
|
Competencia 4. Seguridade |
- Recomendacións para protexerse dos riscos e ameazas asociados ao mundo dixital (utilización de antivirus, evitar redes WIFI públicas, crear contrasinais seguros...) - Protexer a privacidade en Internet - Comprar de forma segura - Reducir a publicidade non desexada |
Competencia 5. Resolución de problemas |
- Identificar problemas técnicos e resolvelos no que respecta ao uso de dispositivos dixitais - Coñecer ferramentas e tecnoloxías que sirvan de apoio para resolver problemas de forma creativa |
En definitiva, este material ten como obxectivo apoiar ao estudantado dos diferentes graos no desenvolvemento de destrezas para ser hábiles e competentes na busca, localización, avaliación, xestión e uso ético e legal da información.
No hay comentarios:
Publicar un comentario