Na actualidade, as redes sociais constitúen
unha ferramenta de comunicación fundamental. Entre as vantaxes da presenza
nestas redes para unha institución como a universidade destacan aumentar a visibilidade
así como a interacción cos usuarios, comunicarse de forma máis rápida e próxima
ou divulgar información e contidos relacionados co eido académico. Non se trata
soamente de interactuar cos usuarios actuais, senón que tamén se pode buscar
atraer novos estudantes ou manter conectados aos exalumnos.
Como contas corporativas xerais
da propia universidade, a UDC está
presente en Twitter, Facebook, Instagram, Youtube e Linkedin,
sendo éstas xunto con Pinterest as principais redes nas que ten presenza a UDC
no seu conxunto. Cada servizo ou centro da UDC é susceptible de decidir cales
destas redes se adaptan mellor ós seus obxectivos e necesidades, xa que cada
rede social conta con particularidades propias que poden influir nun mellor e
maior aproveitamento. Por exemplo, Facebook é a rede social máis popular entre
as persoas de 18 a 29 anos, LinkedIn enfócase máis en profesionais, Twitter é o
canal máis adecuado para divulgar de forma rápida noticias, etc.
A UDC posúe numerosas contas en
redes sociais, dende as diferentes facultades e escolas, ata outros servizos e
centros como o SAPE, CUFIE, Centro de Linguas, etc. As bibliotecas, nas que nos
centraremos a continuación, son un destes servizos. A maioría das bibliotecas da UDC están presentes nas
redes sociais. A que máis éxito ten é Facebook, seguida de Twitter e Pinterest,
e algunhas tamén contan con outras redes como blogs, Scoop, Google+, Youtube,
Flickr ou Instagram. Podedes consultar unha listaxe de tódalas bibliotecas coas
súas respectivas redes na seguinte ligazón
da web da biblioteca.
Fundamentalmente, o obxectivo das
bibliotecas nestas redes é dar a coñecer os servizos e recursos que éstas poñen
a disposición da comunidade universitaria, ademáis de transmitir o máis
relevante que suceda (novas, proxectos, eventos…) relacionado coa nosa
universidade ou con entornos que resulten de interese.
No que respecta ás outras
bibliotecas universitarias de Galicia, a Biblioteca
da USC, ademais das redes sociais de cada unha das facultades, ten presenza
en sete redes, entre elas o interesante blog
Fonseca. Pola súa parte, a Biblioteca da Universidade de Vigo é quizáis a
que menos presenza ten: conta co BlogDaBiblio
e con algunhas contas nas súas bibliotecas, fundamentalmente de Pinterest.
Antes de rematar, consideramos de
interese citar un manual dirixido ás universidades con pautas e consellos que
regulan a participación nas redes sociais destas institucións. Trátase do Manual de buenas prácticas en redes sociales de REBIUN.
Por último, damos conta de que a
vindeira semana celebrarase por terceiro ano consecutivo unha xornada de formación
e de intercambio de experiencias cos xestores das redes sociais de contas
institucionais na UDC, #comunicaUDC2018.
No hay comentarios:
Publicar un comentario